VVD Initiatiefvoorstel zondagsopening aangenomen!

VVD Initiatiefvoorstel zondagsopening aangenomen! In de raadsvergadering van 5 juli werd het voorstel om levensmiddelenzaken en bouwmarkten te openen op iedere zondag van 12 tot 16 uur aangenomen.

© Désiree Capiteijns

Wekelijkse koopzondag in Papendrecht blijft definitief, maar ietsje anders dan nu

Het gaat om levensmiddelenwinkels en bouwmarkten. Zij moeten niet, maar mogen, elke zondag van 12.00 tot 16.00 uur de deuren openen.

Niet zoals nu tot 18.00 uur, maar tot 16.00 uur. Dat is tijdens de raadsvergadering van dinsdagavond besloten. De uitkomst is een compromis voor sommige partijen, voor anderen een teleurstelling.

bron AD

VVD Initiatiefvoorstel zondagsopening aangenomen!

In de raadsvergadering van 5 juli werd het voorstel om levensmiddelenzaken en bouwmarkten te openen op iedere zondag van 12 tot 16 uur aangenomen. Hiermee komt een einde aan de regeling voor opening op de 1ste en 3de zondag.

Het voorstel werd gesteund door het PAB, CDA, D66 en PvdA. Amendementen voor nog meer ruimte voor de ondernemers en inwoners haalde het niet. De VVD stemde wel voor deze eventuele aanpassing op het voorstel. Het initiatiefvoorstel is voor dit moment meest haalbare met steun van een meerderheid in de Papendrechtse gemeenteraad.

Dit neemt niet weg dat de VVD het belangrijk vind dat ondernemers en inwoners zoveel mogelijk vrijheid krijgen om zelf te bepalen hoe zij hun zondag invullen.

Daar blijven we ons voor inzetten!