Stem op de VVD op 14, 15 of 16 maart!

"..Ik geef nadrukkelijk geen stemadvies, maar doe wel de oproep: 'Maak gebruik van je stemrecht!'..aldus Hans Huisman.

VVD

De VVD zat voor het eerst in jaren in de oppositie, wat zeker in het begin even wennen was. De eerste twee jaar was Marco de Haas fractievoorzitter en in april 2020 werd hij opgevolgd door Sophia de Keizer. De VVD was van de oppositiepartijen het meeste bereid om voorstellen van de coalitie te steunen, omdat er vooral naar de inhoud werd gekeken. Wel was de VVD uiterst kritisch op de bezuinigingsvoorstellen, omdat volgens Sophia de Keizer de burgers onvoldoende erbij waren betrokken en er niet de juiste keuzes zijn gemaakt. Als enige partij in de gemeenteraad stemde het daarom tegen de begroting van 2022. De VVD heeft ondanks de oppositie diverse successen behaald, zoals de 15 km markering op woonerfborden dat van start is gegaan en de tijdelijke versoepeling voor terrassen in coronatijd.

Huidig aantal zetels: 2
Verwacht aantal zetels: 4

Deze verkiezingen kun je op drie verschillende dagen stemmen, namelijk op 14, 15 en 16 maart. Ik geef nadrukkelijk geen stemadvies, maar doe wel de oproep: 'Maak gebruik van je stemrecht!'

Tekst en analyse: Hans Huisman