VVD Papendrecht in debat in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen

Waar in Papendrecht kunnen er nog huizen worden gebouwd en voor wie? Wat moet er gebeuren met de gebouwen van de voortgezet onderwijsscholen in de gemeente? En hoe staat het met de energietransitie? De lijsttrekkers van de deelnemende Papendrechtse politieke partijen aan de gemeenteraadsverkiezingen in maart stonden maandagavond tegenover elkaar in een debat, georganiseerd door Rijnmond en RTV Papendrecht. Het debat is hieronder terug te kijken:

De VVD in Papendrecht zegt dat de beschikbare ruimte in Papendrecht beperkt is en dat hier slim mee om moet worden gegaan. Bouwen voor starters en jonge gezinnen is de prioriteit. Natuur is belangrijk en verdient bescherming, maar de VVD blijft kritisch kijken naar wat haalbaar en realistisch natuurbeleid is. “Het herinrichten van reeds bestaande locaties om en langs het water biedt kansen voor bijzonder wonen en ondernemen. Waterwoningen zijn ook een optie.” Een energieneutraal Papendrecht in 2050 is het streven van de VVD. Voordat een wijk overgaat op een andere energievoorziening dan gas, moeten bewoners een betaalbaar alternatief aangeboden krijgen. De partij is tegen windmolens.

Als het aan de VVD ligt, wordt een deel van de Vriesenpolder ontwikkeld met duurzame sport- en recreatiemogelijkheden, zoals een natuurspeeltuin, fietscrossbaan en bijvoorbeeld een bootcampparcours. Met goede infrastructuur, een openluchttheater en passende horeca. “Het op deze manier inrichten van dit gebied zorgt ervoor dat deze ruimte in de toekomst niet volgebouwd zal worden met windmolens of grootschalige massale woningbouw”, aldus de VVD.

bron: www. rijnmond.nl